21 Mart 2014 Cuma

Bugün Dünya Şiir Günü!

Yani, başlığa bir 'mış' eki eklemem daha uygun olurdu. Bu konuda en ufak fikrim yoktu, nasıl bileyim 21 Mart'ın 'Dünya Şiir Günü' olduğunu, doğum günümü unutacağım neredeyse! Ama öğrenince birden sevindim. Önce, Dünya Şiir Günü bugün ve ben öğrendim diye, sonra da umursayan birileri var diye. Ama ani oldu tabi, yolun ortasında birkaç -tam da şaire benzeyen- ağabey, amca durmuşlar şiir okuyordu; ben ise, arkadaşımla Monty Hall Paradoksu(veya paradoksumsu) hakkında konuşuyordum. O sırada otobüs durağının yanında bir gurup insan fark ettik ve-sonrasını biliyorsunuz, şiir günü...
Bu kişiler 'Türkiye Yazarlar Sendikası'ndanmışlar. Eve gelince biraz karıştırdım İnternet'i, şunu gördüm:
Türkiye Yazarlar Sendikası, merkezi İstanbul'da olan bir sivil toplum kuruluşudur.
Kısa Adı TYS olan Türkiye Yazarlar Sendikası, 1973 yılında Aziz Nesin'in girişimleriyle kuruluş çalışmalarına başladı. 1974 yılında kurulan TYS, kendi deyimiyle "Türkiye'nin özgürlük, barış ve kültürel gelişim ve dayanışma mücadelesinde üzerine düşen görevi onurla yerine getiren bir aydınlar kuruluşu"dur.
Bir de şunu okudum sabitfikir'de; Türkiye Yazarlar Sendikası Dünya Şiir Günü kutlamalarını sokaklarda yapıyormuş. Zaten şiir de özgürlük demektir; #şiirsokakta
Şiirin önemi hakkında konuştular, şiir okudular, şiir okuttular. Herkese şiir kitabı hediye ettiler, bana da tabii...
Ben pek şiir okumam aslında, ama severim(garip biri olduğumu söylemiştim) Güzel şiirler var kitapta, ben şiirdeki duyguyu hissetme konusunda birazcık kıtım ama olsun, bu kitap bir anı hatırlatıcısı oldu bana... Artık unutmam herhalde, 21 MART DÜNYA ŞİİR GÜNÜ'ymüş...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder