9 Şubat 2014 Pazar

Açlık Oyunları Kitap Yorumu



İşte, ilk kitap yorumum. Gerek, alfabein ilk harfinin A olmasından, gerek de çok beğendğim bir kitap olmasından, ilk olrarak Açlık Oynunları'nın yorumunu yapayım dedim. Aynı diğer kitaplı kitaplı bloglardaki gibi ben de oy vereceğim ama en son tabii. Şöyle katagorize edelim:
Genel Bilgiler
Orjinal Adı: Hunger Games
Yazarı: Suzanne Collins
Sayfa Sayısı: 384
(çok fazla ödülü varmış)

Arka Kapak Ne Diyor?
Etrafınızdaki herkes sabahı göremeyeceğinizden eminken vahşi bir ortamda hayatta kalabilir misiniz?
Etkileyici bir fantastik dünya, bitmek bilmeyen bir macera ve aşkın müthiş masalı.
Yakın gelecekte, bir zamanlar Kuzey Amerika olarak bilinen yerin yıkıntılarından inşaa edilmiş ülkede, yönetimdeki acımasız Capitol'ün egemenliği altındaki on iki mıntıkada Panem ulusu yaşamaktadır. Bu mıntıkalardaki zorlu hayat koşullarında yaşam mücadelesi veren ve yaşları on iki ila on sekiz arasında değişen on iki kız ve erkek, her yıl yapılan ve televizyonda canlı olarak yayınlanan Açlık Oyunları'na katılmak zorundadır. Bu 'oyun'un sadece tek bir amacı vardır: Hayatta kalmak.
On altı yaşındaki Katniss Everdeen annesi ve kendinden küçük kız kardeşi ile açlığın hüküm sürdüğü 12. Mıntıka'da yaşamaktadır. Yirmi dört 'haraç'tan sadece birinin sağ kalacağı bu korkunç oyunlarda kız kardeşinin yerine geçerek ölüm cezası olarak gördüğü bu görevi üzerine alır. Ancak Katniss daha önce defalarca ölümle yüzleşmiştir ve bu kez, kardeşi için de hayatta kalmaya çalışacaktır. Ancak oyunlar kaderini değiştirecek, onu hayatı ve duyguları arasında bir tercihe zorlayacaktır.
                                  KAZANMAK ÜN VE TALİH ANLAMINA GELİR
                                                 KAYBETMEKSE ÖLÜM
                                          ŞANS DAİMA SİZİNLE OLSUN
                                  AÇLIK OYUNLARI BAŞLASIN...

Ben Ne Diyorum?
Şöyle bakınca, kitap için söylenecek çok şey yok. Benim en sevdiğim kitaplardan birisi ve öyle güzel bir anlatım yapılmış ki, eğer daha okumadıysanız yanlış yapıyorsunuz demektir. Olaylar Katniss Everdeen'in ağzından anlatılıyor. Kardeşini korumak için atıldığı bu ölüm yolculuğunda onu aşk da bekliyor tabii.(Aslında biraz karmaşık bir durum...)
Kıyamet sonrası bilim kurgusuna çok iyi bir örek bence. İçinden kendimize ders çıkarabileceğimiz bir kitap. Vikipedi'de okuduğuma göre;
Collins, Açlık Oyunları'nı yazma fikrinin televizyonda zap yaparken geldiğini söylüyor. Bir kanalda reality showda insanların birbirleriyle yarışmasına bakarken, diğerinde de Irak'ın işgalinin görüntülerini izliyordu. Bir anda iki görüntü de rahatsız edici bir şekilde bulanıklaşmaya başlamış ve o an aklına kitabı yazma fikri gelmiş. Hikayenin temelini Yunan mitolojisindeki Theseus oluşturuyordu. Collins, ana karakter Katniss'i fütüristik bir Theseus olarak tasarlamış ve hikayeyi de Roma gladyatör oyunlarından esinlenerek yazmıştır. Kitaptaki kaybetme korkusunu Collins'in Vietnam Savaşı'na katılan babasından etkisiyle olmuştur; bunun etkisi, Katniss'in henüz 11 yaşındayken (hikaye başlamadan beş yıl önce) babasını kaybetmiş olarak tasavvur edilişiyle de görülmektedir.
Kitapta, karakterler çok iyi anlatılıyor. Ayrıca duygular da yoğun bir şekilde hissedilebiliyor. Ben, kitabı bitirdikten sonra serinin devamına çok merak ettim, acilen okudum, iyi etmişim! Dostuma, düşmanıma herkese öneriyorum bu kitabı.

Okuyanlar Ne Diyor? 
Kitap, okuyucular tarafından tam not almış gibi görünüyor. Ben daha okuyup beğenmeyeni görmedim AMA illa ki vardır, sonuçta bu da insan elinden çıktı, sonuçta okuyan da bir insan... Kitabın arka kapağında, Stephen King ve Stephenie Meyer'ın da yorumları var:
"Elimden bir türlü bırakamadım, bağımlısı oldum." -Stephen King
"Bu kitaba o kadar bağımlı kaldım ki yemek yerken bile okumaya devam ettim. Açlık Oyunları kesinlikle büyüleyici."  -Stephenie Meyer
 Puanım

1 pusheen'i çok kötü, 5 pusheen'i de çok iyi olarak kabul edersek:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder