10 Şubat 2014 Pazartesi

Harry Potter ve Felsefe Taşı Kitap Yorumu


İşte karşınızda, büyülü ve inanılmaz bir kitap: Harry Potter ve Felsefe Taşı!

Genel Bilgiler
Orjinal Adı: Harry Potter and the Philosopher's Stone
Yazarı: J.K. Rowling
Sayfa Sayısı: 353 (benimki eski basım olduğu için harfleri kocaman kocaman yazmışlar, normalde biraz daha kısadır)

Arka Kapak Ne Diyor?
Harry Potter sıradan bir çocuk olduğunu sanırken, bir baykuşun getirdiği mektuplarla yaşamı değişir: Başvurmadığı halde Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu'na kabul edilmiştir. Burada birbirinden ilginç dersler alır, iki arkadaşıyla birlikte maceradan maceraya koşar. Yaşayarak öğrendikleri sayesinde küçük yaşta becerikli bir büyücü olup çıkar.
J.K. Rowling'in zengin düşgücü, onu bebeğiyle yalnız yaşayan sıradan bir anneden, kitapları dünyada 100 milyondan fazla satan, 40'tan fazla dile çevrilen parlak bir yazara dönüştürdü. Kitapların artık sanal ortamda okunmaya başladığı bir çağda, Harry Potter genç kuşağı gerçek bir kitabın sayfaları arasında yepyeni bir dünyayı keşfetmenin heyecanıyla tanıştırdı. Harry Potter ve Felsefe Taşı'nın sinemaya uyarlanması bu heyecanı daha da arttırdı.
Harry Potter'ın baş döndürücü "büyülü" dünyasına adım atmadan önce kemerlerinizi bağlayın!

Ben Ne Diyorum?
Bu kitabın yorumunu yazmak için neden bu kadar bekledim bilmiyorum! Defalarca okuduğum ama hiç bıkmadığım, bıkamadığım bir kitap... Felsefe Taşı. Harry Potter'ın büyülü dünyasına ilk adımımı attığım yer. Benim için, hiçbir kitap serisi HP serisinin yerini tutamaz. Ve ilk kitabını da elimde tutuyorum şimdi, tüm o güzel duygularımı dökmek için...
Harry Potter bambaşka bir dünya. Belki herkes en iyisi demez. Ya da en büyülüsü. Çünkü bu bir çocuk kitabı. Yani, çocuk kitabı olarak yazılmış. Ama ben, her yeni kitapta, Rowling'in daha olgun yazdığını düşünüyorum. Sanki büyüdüğümüzü görüyor gibi. Tabi bu sadece bir düşünce...
Felsefe Taşı'nda, kitabın arka kapağında yazdığı gibi, Harry Potter Hogwarts'ın kabul mektubunu alıyor. Başta inanamıyor tabi ama sonra kendini Hogwarts'ın içinde buluveriyor.(tabi pat diye değil!) Sonra olaylar olaylar... Bir de Felsefe Taşı konusu var. Anlayacağınız üzere, bir taş var.(çok garip bir cümle oldu) Harry, arkadaşlarının çok büyük yardımlarıyla Felsefe Taşı'nı korumayı başarıyor.(ah, bunu söylememem gerekiyordu.)
Kitabı kesinlikle okumalısınız derim, kesinlikle. Beğeneceğinizden eminim!

Okuyanlar Ne Diyor?
Diyorlar ki, Harry Potter en fazla hayrana sahip kitapmış. Bunun doğruluğundan emin falan değilim, ama bayağı bir hayranı olduğu bir gerçek. Bazı yetişkin insanlar, bu tarz kitapların iyi olmadığını söylüyor. Çünkü; düşünüyorlar ki, okuyan çocuklar hayal dünyası ile gerçeği karıştırabilirmiş.(!) Bu düşünceyi kınıyorum. Hayal dünyamızın gelişmesi çok önemli, bizi biz yapan budur.

Puanım
Tabiki de, Harry Potter'ın ilk kitabı benden tam puan alıyor... 1 pusheen çok kötü, 5 pusheen çok iyi dedik:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder